GİZEM MORAN-ATATÜRK İLKOKULU/ÇANAKKALE-KASIM STEAM ÇALIŞMALARIM-OKYANUS KİRLİLİĞİ
KASIM STEAM ÇALIŞMALARIM OKYANUS KİRLİLİĞİ
Çocuklara Dünya
maketi gösterilerek mavi olan kısımların ne olduğu sorularak konuya
dikkat çekildi. Verilen ipuçları ile birlikte okyanus cevabı alındıktan sonra
Dünya maketi üzerinde okyanusların büyüklükleri karşılaştırılarak matematik
entegrasyonu sağlandı. Okyanus ile deniz arasındaki farklılıkların neler
olabileceği, okyanusta ve denizde hangi canlıların yaşayabileceği üzerinde
konuşuldu ve gerekli videolar izlendi. “Hayvanlar yaşamlarını nasıl devam
ettirirler?” sorusu ile deniz kirliliği konusuna dikkat çekildi. Deniz
kirliliğin ne olduğu, nasıl olduğu ve gerekli çözüm yöntemleri üzerine beyin fırtınası
yapıldı. Denizlere ve deniz altında yaşayan canlılara neden ihtiyacımız var?” sorusu
ile denizlerin önemine vurgu yapıldı. Deniz ve okyanuslardaki canlıların
yaşamını sürebilmesi için biz insanlar
gibi oksijene ihtiyaçları vardır. Oksijeni bildiğimiz gibi de bitkiler, ağaçlar
üretir. Sulardaki oksijen miktarının yeterli seviyede olması ve suyun
sıcaklığının canlıların yaşamasına uygun olması gerekir. Su canlıları bu
oksijeni solungaçlarını kullanarak su ile birlikte alırlar. Suyun en altında
yaşayan bitkilerin gerekli olan bu
oksijen üretebilmesi için güneş ışığı çok önemlidir. Eğer deniz ve
okyanus yüzeyi kirli olursa güneş
ışınları deniz içerisinde oksijen üreten bitkilere ulaşamaz. Bu da sudaki
oksijen miktarını düşürür ve canlıların hayatı tehlikeye girer. Bu nedenle denizlerin
ve okyanusların kirlenmesi dünyamızı tehdit eden önemli bir tehlikedir. Bu
açıklamanın ardından “Denizdeki atıklar” ile ilgili deney yapılarak fen
entegrasyonumuzu gerçekleştirdik.Müsilaj ile ilgili görseller gösterilerek bunun
sebebin hatalı ve çok sayıda avlanma nedeniyle denizlerde azaldığını buna bağlı
olarak da müsilajın arttığı anlatıldı. Çocuklara “ küresel ısınma nedeniyle
sular ısınıyor, fabrikalardan atılan kimyasal
atıkla, insanların denize attıkları çöpler neticesinde denizlerimiz kirleniyor.
Bizlerin bu kirliliği ortadan kaldırmak için neler yapması gerekir,
denizlerimizi nasıl temiz hale getirebilir?” sorusu ile çözüm yolları üzerine konuşuldu.
Bir bilim insanı olsan, nasıl bir araç tasarlardın? sorusu yöneltilerek ‘suda
hareket eden temizleme aracı tasarlamaları istendi. Gruplar halinde çocuklara suda
erimeyecek materyaller verilerek suyun
altındaki kirliliği temizlemek için araç tasarlamaları istenerek mühendislik
entegrasyonunu gerçekleştirdik.

Yorumlar
Yorum Gönder