GİZEM MORAN-ATATÜRK İLKOKULU/ÇANAKKALE-KASIM STEAM ÇALIŞMALARIM-OKYANUS KİRLİLİĞİ

 KASIM STEAM ÇALIŞMALARIM OKYANUS KİRLİLİĞİ

Çocuklara Dünya  maketi gösterilerek mavi olan kısımların ne olduğu sorularak konuya dikkat çekildi. Verilen ipuçları ile birlikte okyanus cevabı alındıktan sonra Dünya maketi üzerinde okyanusların büyüklükleri karşılaştırılarak matematik entegrasyonu sağlandı. Okyanus ile deniz arasındaki farklılıkların neler olabileceği, okyanusta ve denizde hangi canlıların yaşayabileceği üzerinde konuşuldu ve gerekli videolar izlendi. “Hayvanlar yaşamlarını nasıl devam ettirirler?” sorusu ile deniz kirliliği konusuna dikkat çekildi. Deniz kirliliğin ne olduğu, nasıl olduğu ve gerekli çözüm yöntemleri üzerine beyin fırtınası yapıldı. Denizlere ve deniz altında yaşayan canlılara neden ihtiyacımız var?” sorusu ile denizlerin önemine vurgu yapıldı. Deniz ve okyanuslardaki canlıların yaşamını  sürebilmesi için biz insanlar gibi oksijene ihtiyaçları vardır. Oksijeni bildiğimiz gibi de bitkiler, ağaçlar üretir. Sulardaki oksijen miktarının yeterli seviyede olması ve suyun sıcaklığının canlıların yaşamasına uygun olması gerekir. Su canlıları bu oksijeni solungaçlarını kullanarak su ile birlikte alırlar. Suyun en altında yaşayan bitkilerin gerekli olan bu  oksijen üretebilmesi için güneş ışığı çok önemlidir. Eğer deniz ve okyanus  yüzeyi kirli olursa güneş ışınları deniz içerisinde oksijen üreten bitkilere ulaşamaz. Bu da sudaki oksijen miktarını düşürür ve canlıların hayatı tehlikeye girer. Bu nedenle denizlerin ve okyanusların kirlenmesi dünyamızı tehdit eden önemli bir tehlikedir. Bu açıklamanın ardından “Denizdeki atıklar” ile ilgili deney yapılarak fen entegrasyonumuzu gerçekleştirdik.Müsilaj ile ilgili görseller gösterilerek bunun sebebin hatalı ve çok sayıda avlanma nedeniyle denizlerde azaldığını buna bağlı olarak da müsilajın arttığı anlatıldı. Çocuklara “ küresel ısınma nedeniyle sular ısınıyor, fabrikalardan atılan kimyasal  atıkla, insanların denize attıkları çöpler neticesinde denizlerimiz kirleniyor. Bizlerin bu kirliliği ortadan kaldırmak için neler yapması gerekir, denizlerimizi nasıl temiz hale getirebilir?” sorusu ile çözüm yolları üzerine konuşuldu. Bir bilim insanı olsan, nasıl bir araç tasarlardın? sorusu yöneltilerek ‘suda hareket eden temizleme aracı tasarlamaları istendi. Gruplar halinde çocuklara suda erimeyecek materyaller  verilerek suyun altındaki kirliliği temizlemek için araç tasarlamaları istenerek mühendislik entegrasyonunu gerçekleştirdik.

 

 







 

 

 

 

 

 

Yorumlar