GİZEM MORAN-ATATÜRK İLKOKULU-ÇANAKKALE-GÜRÜLTÜ KİRLİLİĞİ STEAM ÇALIŞMALARI

 

GÜRÜLTÜ KİRLİLİĞİ STEAM ÇALIŞMALARIM

Çeşitli seslerin olduğu video izlenerek öğrencilerin duygu ve düşünceleri dinlenildi. Doğru ve yanlış yapılan davranışlar hakkında konuşuldu.6 ayrı bardağa farklı ölçülerde sular konuldu. Bardaklardaki farklı miktarlardaki sulara dikkat çekilerek az ve çok kavramı üzerinde duruldu. Metal bir çubuk yardımıyla her birinden çıkan sesler karşılaştırılarak nedenleri hakkında konuşuldu. Öğrencilere gürültü metrenin sınıf, kütüphane gibi alanlarda ses düzeyini ayarlamak için kullanılabilecek bir araç olduğu ve nasıl çalışacağı açıklandı. Ardından gürültü metre yapılarak sınıfta ya da istenilen herhangi bir mekânda yapılan çalışmanın niteliğine göre gürültü metrenin oku hareket ettirilerek ses düzeyi yönetildi. Sessizlik, düşük şiddetli ses, orta ve yüksek şiddetli ses gibi. Öğrencilere ses düzeyi ile ilgili gözlemlerini kaydedecek gözlem formları dağıtıldı. Öğrencilerden sınıfta gözlemlerine dayalı olarak ve gürültü metreyi kullanarak  ortamdaki gürültü düzeyi sessiz ise mavi, düşük ise yeşil, orta düzeyde ise sarı, yüksek ise kırmızıya boyayarak dağıtılan gözlem formuna kaydedildi. Sınıfta hangi durumlarda gürültünün olduğu, bunu nasıl etkilediği, azaltmak için neler yapılabileceği hakkında konuştuk ve gürültü üzerinde önemle duruldu. Gürültü dediğimizin terimin insanların hayatlarında artık bir kirliliğe neden olduğu, bu kirlilik için neler yapabileceğimiz nasıl çözümler üretebileceğimize dair öğrencilerle beyin fırtınası yapıldı. Ses yalıtım malzemeleri ile ürün tasarımımızı gerçekleştirerek mühendislik entegrasyon basamağımızı gerçekleştirdik.

 





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Yorumlar