GİZEM MORAN-ATATÜRK İLKOKULU-ÇANAKKALE-GÜRÜLTÜ KİRLİLİĞİ STEAM ÇALIŞMALARI
GÜRÜLTÜ KİRLİLİĞİ STEAM ÇALIŞMALARIM
Çeşitli seslerin olduğu video izlenerek öğrencilerin duygu ve
düşünceleri dinlenildi. Doğru ve yanlış yapılan davranışlar hakkında konuşuldu.6
ayrı bardağa farklı ölçülerde sular konuldu. Bardaklardaki farklı miktarlardaki
sulara dikkat çekilerek az ve çok kavramı üzerinde duruldu. Metal bir çubuk
yardımıyla her birinden çıkan sesler karşılaştırılarak nedenleri hakkında
konuşuldu. Öğrencilere gürültü metrenin sınıf, kütüphane gibi alanlarda ses
düzeyini ayarlamak için kullanılabilecek bir araç olduğu ve nasıl çalışacağı
açıklandı. Ardından gürültü metre yapılarak sınıfta ya da istenilen herhangi
bir mekânda yapılan çalışmanın niteliğine göre gürültü metrenin oku hareket
ettirilerek ses düzeyi yönetildi. Sessizlik, düşük şiddetli ses, orta ve yüksek
şiddetli ses gibi. Öğrencilere ses düzeyi ile ilgili gözlemlerini kaydedecek
gözlem formları dağıtıldı. Öğrencilerden sınıfta gözlemlerine dayalı olarak ve
gürültü metreyi kullanarak ortamdaki
gürültü düzeyi sessiz ise mavi, düşük ise yeşil, orta düzeyde ise sarı, yüksek
ise kırmızıya boyayarak dağıtılan gözlem formuna kaydedildi. Sınıfta hangi
durumlarda gürültünün olduğu, bunu nasıl etkilediği, azaltmak için neler
yapılabileceği hakkında konuştuk ve gürültü üzerinde önemle duruldu. Gürültü
dediğimizin terimin insanların hayatlarında artık bir kirliliğe neden olduğu,
bu kirlilik için neler yapabileceğimiz nasıl çözümler üretebileceğimize dair
öğrencilerle beyin fırtınası yapıldı. Ses yalıtım malzemeleri ile ürün
tasarımımızı gerçekleştirerek mühendislik entegrasyon basamağımızı
gerçekleştirdik.

Yorumlar
Yorum Gönder